2010. április 13., kedd

kettőből harmadik

Gyorsan leírom mi is volt a hétvégén, amíg még tart a "lendület".:)

Péntek:

Speed előtt vagyunk egy nappal, a legutóbbira ugye nem sikerült eljutni, már nagyon mennénk. Meló után Skodaboltba be, mivel még se fék, se kuplung nincs az autón. Főhengereket megveszem, még vacilálok pár benzincső bilincsen, persze emlékezetből rossz méreteket veszek.
Hazafelé hív a trailer-es ember, hogy este jönne az autóért, ne kelljen hajnalban átbumliznia a városon, így egy picit sietni kell, mert:

- kerekek nincsenek felrakva
- kuplungholtjáték kábé 2 centi
- fék és kuplung légtelenítés
- hátsó gátlók (by Lindor) a polcon :)
- övek nincsenek bekötve
- a kormányközép a szélsőbal felé tolódott
- apróbb futómű hiányok
- opcionális futómű beállítás
- padlólemez alsó borítás rögzítése

És mert eddig az új motorral (lásd lent) mentem max 1 kört a szomszéd utcában, és fordulaton elég kehesnek bizonyult, így a kettes torok mechanikusra alakítása is a listára került.

Gyalogosan megérkezik Pusi, nekiesünk az autónak, Lada karbialkatrészekkel házasítjuk a nagy Polski technikát, hogy Zuk-ig jussunk (érted??). Illetve csak házasítanánk mert az orosz olyan kemény anyagból csinálta a karáttételt, hogy még a legjobb teszkós reszelő sem bír vele.
Azért lassan összeáll a dolog sötétedésre, Pusi szakértelmének hála, még fúvókázni is tudunk, 140/150-es főfúvókákkal már nagyjából eltűnt a rángatás, még megyünk egyet a sötétben, óvatosat mert világítás az nincs az autón.
Tolatok be a ház elé mikor a váltókulissza halk sóhajjal közli, hogy a négyes és ötös verzió házasítását még gyakorolnom kell :/ Gyorsan szétborítom a garázs alkatrészkupacait, de persze csak dirib-darabra szedett kulisszákat találok, miközben hív a tréleres hogy már NAGYON jönne.
Éjjel 11-körülre sikerül összerakni a váltót, kipróbálni persze nem tudom, autó el, én még félálomban összeszedek 3 láda szerszámot, alkatrészt, miegyebet, majd éjfél után ágyba kerülök.

Szombat:

Hajnali 4 után összeszedem Pusit, a lelkes 3 fős szervíz csapatot, tankolunk kannába, a nagy sietségben persze elfelejtek elmenni Hrabo-hoz a megbeszélt bukóért és akku leszorító bigyóért.
Itt már Tököl elött járunk, Pusi road movie-t készít:)


Megérkezünk a déli bejárathoz, az őrök átküldenek az északihoz, ahol a szekus közli hogy csak 9-kor mehetünk be speedre. Hmmm. Szerencsére az autó is megérkezik, 9-kor becsődülünk a reptérre, ahol négyszeres az infláció, így az előzetes 500 helyett 2000 a beugró. Igen, a tréleres embernek is, aki kettő. Grrrr. Előzetes pályarajz sajnos nincs, próbáljuk kitalálni merre van a verseny, mivel a gyorsulási OB is most van, ezért ez nem is egyszerű, a benti sárgamellényesek is csak találgatnak. Hamarosan szerencsére már ismerős arcokat is látunk, megvan a pálya, bár túl sok autó úgy látom nincs.

Keverünk a málnásban:

Mármint a váltóval. De előtte még cserélünk egy fúvókát, beállítjuk a kormányközepet, jöhet a felvezetőkör, ahol már 40 km/h fölé is gyorsultam...volna, de harmadik nincs, a többi fokozat is elég érdekesen kapcsolható, kezd nem túl bokrétás kedvem lenni, de azért állítok a kulisszán placebokulccsal, kicsit mintha jobb lenne :))

Első kör/első levontatás:

Pusi vezet, hármas továbbra sincs, amúgy frankón veszi a lapot a motor, elég nyomatékos, próbálom ellesni a ballábféket.
Jövök én, de a pálya felénél már gáz van, egy megpördülés után az egyet nem tudom rakni, sőt a többit sem:( Ajjaj remélem nem a váltó, befekszek az autó alá, szerencsére csak a váltóról csúszott le a rudazat, a rögzítőcsavar kiesett, azt hiszem ezt elfelejtettük meghúzni:)
Egy gond van, a csavar "gyakori" M7-es, hegyes véggel, ha nem találjuk meg, nincs másik.


Végül némi tapogatózás után meglett az előző gumilassító környékén!:) Amint visszaraktuk némi menetragasztóval (legközelebb odahegesztjük, kap egy mágnest, és egy tálcát a váltó alá - ha netán mégis kiesne:)) csodával határos módon meglett az összes fokozat:)

A nap további része hasonló felfogásban zajlott, volt hogy az elosztóról szakadt le a Hall jeladó vezetéke, volt hogy a rotor repült szét, de amikor ment a gép teli vigyorral nyírtuk a füvet, döntögettük a gumikat (üldöztük a fotósokat).


Első Skoda kettőben Dani, második Pusi, harmadik én. Mindezt kettő autóból, és még kupát is kaptam, yeeee:)))

Perko video:

2 megjegyzés: