2011. augusztus 8., hétfő

Extrém

A nyár eddig nem bővelkedett Skodázásban, befigyelt mindenféle Lada és Audi gyártás , a saját dolgaim meg persze nem haladtak. A növelt köbcentis moci darabjai már egy ideje a gépműhelyben pihennek, a mesterrel együtt fogtuk a fejünket, ő a rajzaim láttán, én a várható határidő miatt (nyár vége). A vasfejes motor még ennyit sem haladt, hiába ha nincs autó hozzá úgy nehéz...
A szürke projektet lassan lezárom, jön a következő autó, érdemei elismerése mellett nyugdíjazom az "öreget". Utoljára még azért megkínoztuk picit, egy búcsúversenyen, ez pedig a hétvégi Extrém kupa volt. A többesszám abból adódik, hogy Mackos kartárs is velem tartott.
Hajnali ötkor indulás Pécsről, egy árukapcsolás miatt néhány tonna PC alkatrésszel megtömve, melyet Dombóváron kellett volna átvennie a Vaterás vevőnek, aki hál' istennek nem volt hajlandó megjelenni a tett helyszínén, így rövid városnézés után folytattuk utunkat Veszprémig. Ott előbb Danával olajat cseréltünk (akkumulátorra), majd kicsivel 8 után Hamvai PG hangjaira érkeztünk a reptérre.
Gyors gépátvétel, (= a kormány és ülésrángatás - ez is több mint amit a legtöbb helyen néztek eddig), pályabejárás gyalog (csak egyet sikerült), kaptunk szép rajtszámokat is, sajnos túl közel egymáshoz, így volt is rohanás a vezetőcseréknél.


A szokásos 0 teszt azért adta magát, az első körben már majdnem hazarohantam, annyira sz@r volt az autó:) Hebegett, dadogott, talán futva lehagytam volna a 100 kiló élősúlyommal.
A Garéi hideg, párás levegőn hibátlanul működő motornak most már soknak bizonyult a benzin, 5000 és 7000 között jól ment, de mire eljutott odáig a csikicsuki pályán nagy hörgések közepette...Ráadásul otthon az előgyújtást rosszul lőttem be, "enyhén" nagy lett:) ("tekerjünk rá kicsit") Szóval első kör utáni kis időben lejjebb raktam a porlasztótűt a karbikban egy fokozattal, némi szegényítési célzattal.

Itt a A "zöldsapkásokkal" (copright Dzso bácsi) pedig épp kereket cserélünk. Megkapta a kisebb átmérőjű 185/60-as párt, segítendő a jobb forgást.

A másodikban már jobban működött a gép, egyenesben, ahol eddig másodikban kínlódott, már a hármast is bőven lehetett húzni. A (meg)forgás nekem is jobban sikerült párszor, meg persze a szokásos pályatévesztések is megvoltak. Azt hiszem ezeket a gumikból épített pályákat nem nekem tervezték, megzavar a túl sok lehetőség :)

Ezmiez? Elöl Lancia...


hátul Golf?:)


Végülis azért kezdtük élvezni a versenyt, az erőforrást még a további körökben is nógatni kellett, de egy alaposabb fúvókázás már nem fért bele az időbe - már az is rossz ha pörgős a szervezés, hiába. Sebtapaszként állítottam egy 3000-es alapjáratot, hogy a köhögős tartományba ne akarjon visszatérni a motor, hát jó nem egy szofisztikált megoldás.
Állítgattuk a guminyomásokat is, Mackos szerint túl voltak fújva a hátsók, mire észbekaptam már az elsőket is engedte le:) Utóbbit nem kellett volna, sokkal "löttyebb" lett az eleje.

Hibamentes kör továbbra sem akadt, egyszer a rajtnál állt meg a technika (nézem: jé, biztosan lekapcsoltam véletlenül az elektromos ac-t), a következő körben meg a pálya közepéig jutottunk (nézem: jé, újra lekapcsolódott az ac) Az a gonosz lekapcsolómanó meglepett így kétszer is.:))
Ja, eredmények: a 9 fős kategória 4.-5. helyén végeztünk Mackos persze a negyedik, grrrrr.
Nem tudom, hogy egy jobb napot kifogó autóval, és kevesebb hibával mi lett volna, az eleje már bőven szlikken gurul.
Végezetül köszi mindenkinek a hétvégét, Mackosnak, a zöldsapisoknak, Barbalics Zsoltnak a képeket!


/többi kép: hajoka.hu/

1 megjegyzés:

  1. Ha lett volna lehetőséged, akkor szerintem Te is nekiálltál volna levágni a kötényt. Csak nekem volt kölcsön nyomásmérőm, flex meg szerencsére nem akadt akkor a környéken. :P

    VálaszTörlés