2009. december 25., péntek

один.четыре

Jól telekajáltam magam, így pihenésképp okoskodok kicsit:)
Szóval a 'legendás' Fabia motor... Mit tudunk róla?


Még az 1000 MB-hez (vagy a Google translate szerint 1000 megabytes:)) fejlesztett klasszikus Skoda motor építési elve lebeghetett a fejlesztők szeme előtt amikor egy belépőmotort alkottak a Fabia első generációjához.
Mondhatnánk, hogy csak továbbfarigcsálták az ősblokkot, de annyira különbözik a két motor, hogy ez nem lenne teljesen igaz. Rengeteg alkatrész hasonlít az elődhöz, de csak kevés csereszabatos közvetlenül az MB-től Feliciáig fejlődő erőforráshoz.
Szerencsénkre gondoltak ránk is, így a hasonlóság elég ahhoz, hogy megpróbáljuk beapplikálni farosunkba a szerkezetet.:)

Néhány száraz adat: 997 és 1397 ccm lökettérfogattal, kb. 1999 és 2003 között készültek, a kisebb változatot hagyjuk is:)
Az 'egynégyet' AZE, AZF, AME, ATZ, AQW motorkódokkal gyártották, megkülönböztetve a motorokat a teljesítmény és környezetvédelmi határérték teljesítés szerint (EU2-EU4). A AZE és az AZF 44 kW-os, a többieknél ez az adat 50 kW. (Nyomatékban 118/120 Nm)

Ami viszont közös:

Hengerelrendezés: Soros, 4 henger
Furat: 75,5 mm
Löket: 78 mm
Kompresszió: 10:1
Vezérlés: OHV, lánccal.
Három helyen csapágyazott főtengely.

És néhány dolog amit meg kell oldanunk, hogy bekerülhessen a farosba:

- motor/váltó összeillesztés (a Fabia felfekvő felületei ugyanolyanok mint az eredeti motoré, de a tartócsavarok más átmérőjüek)

- motortartó bakok

- üzemanyag ellátás (egyrészt a blokkon már nincs meg az üa. szivattyú helye, másrészt a befecskendező rendszer helyett valami jó porlasztót szeretnék:))

- gyújtás (az eredeti motoron természetesen már nincs gyújtáselosztó, mivel a Simos motorvezérlő kapcsolgatja a gyújtótranszformátorokat)

- töltés, generátor felszerelése

- hűtés, az eredeti kislapátos vízpumpa cseréje nagylapátosra az orrhűtő miatt. Termosztát, vízhőfok jeladó felszerelése.

- szívó, kipufogó csonkok felszerelése a 30
˚-ban döntött motorra.

- olajhűtő bekötése

- lendítőkerék

- ami még jön...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése